Afaceri

Care sunt etapele închiderii unei firme?

Închiderea unei firme poate fi un proces destul de complex și implică respectarea unor etape și termene legale, motiv pentru care înainte de a lua o decizie, trebuie să fii 100% sigur de ceea ce urmează să faci. Este important să reții că procesul de închidere al unei firme poate varia în funcție de forma juridică și de specificul activității desfășurate. Iată câteva dintre principalele etape și documente necesare pentru radierea unui business: 

Decizia de închidere a firmei – hotărârea trebuie să fie luată în cadrul unei adunări generale a asociaților sau a acționarilor, conform prevederilor din actul constitutiv și statutul societății. În cazul unui SRL, decizia trebuie să fie luată de către asociați.

Radierea firmei – după ce s-a luat decizia de închidere a firmei, aceasta trebuie radiată de la Registrul Comerțului, prin depunerea unei cereri de radiere și a documentelor necesare, în termen de maximum 30 de zile de la data hotărârii. 

Plata datoriilor și încheierea contractelor în curs – înainte de a închide firma, trebuie să te asiguri că toate datoriile și obligațiile contractuale au fost achitate și că toate contractele în curs au fost încheiate sau transferate.

Informarea organelor fiscale și a altor autorități – închiderea firmei trebuie să fie anunțată la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), la alte autorități sau instituții la care firma era înregistrată sau avea obligații, precum furnizorii și clienții importanți.

Înregistrarea modificărilor la alte instituții – dacă firma era înregistrată sau avea obligații la alte instituții, precum Registrul Auto sau Registrul de Evidență a Persoanelor, trebuie să se înregistreze modificările și să se anunțe oprirea activității.

Cauți servicii de închidere firmă? Îți recomandăm să iei legătura cu un avocat sau cu un birou de contabilitate specializat care să te ajute să înțelegi mai bine procesul. Poți, de asemenea, să iei legătura cu Registrul Comerțului din județul în care ți-ai înregistrat firma pentru a obține informații specifice privind procedurile necesare. 

În general, este important să ai în vedere faptul că radierea unei firme poate implica și costuri suplimentare, astfel că trebuie să iei în calcul toate aspectele înainte de a lua decizia finală.  Taxele asociate pot varia în funcție de mai mulți factori, cum ar fi forma juridică a firmei, existența sau nu a unor datorii sau obligații fiscale restante, precum și de serviciile specifice de asistență juridică sau contabilitate de care vei avea nevoie. 

În general, costurile asociate cu închiderea unei firme în România includ taxe administrative pentru radierea acesteia din Registrul Comerțului, costurile pentru realizarea unei evaluări a situației financiare, precum și eventuale costuri pentru încheierea contractelor de închidere cu angajații și furnizorii. Dacă vrei să afli mai multe informații, apelează la biroul Facem Firme.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top